Delikatny krem z białych warzyw

Uwielbiam zupy krem – co z resztą widać, bo kilka przepisów już się tutaj znalazło. Niezliczona rzesza ludzi krytykuje je, bo to takie dziecięce papki. Nie zgodzę się nigdy. Dla mnie kremowe zupy są smaczne, delikatne i różnorodne, bo jest przecież tyle dodatków, którymi można je jeszcze upiększyć!

Zupy krem, choć wcale nie muszą, mogą być także wegetariańskim posiłkiem, bo wcale nie trzeba wrzucić do gara kawału mięsa, żeby uzyskać wartościowy i pożywny posiłek. A że ja, ostatnimi czasy, w ogóle na mięso apetytu nie mam, to przepis na kolejną taką zupę podaję Wam z przyjemnością i zapraszam na krem z białych warzyw.

Składniki:

  1. woda (1,5 l zimnej),
  2. kalafior (500 g),
  3. pietruszka (małe 2 szt.),
  4. cebula (1 szt.),
  5. ziemniaki (średnie 3 szt.)
  6. czosnek (2 ząbki),
  7. seler (1/4 szt. – opcjonalnie).

Przyprawy:

  1. kostka rosołowa (opcjonalnie – ja jej nie użyłam i wyszło),
  2. sól (do smaku 1 płaska łyżka),
  3. pieprz (1/4 łyżeczki),
  4. ziele angielskie (3 ziarenka),
  5. liść laurowy (2 listki).

Dodatki:

Początkowo sięgnęłam po pestki dyni (1 dużą łyżka), później jednak dodałam jeszcze pokrojone kawałki żurawiny (1 łyżeczka) i to połączenie naprawdę mi smakowało.


Sposób przygotowania:

  1. Do garnka wlewamy wodę. Cebulę obieramy i przypalamy na ogniu palnika. Obieramy kalafiora (zostawiając tylko różyczki), ziemniaki, pietruszkę i opcjonalnie selera – wszystko kroimy i wrzucamy wraz z cebulą do garnka. Gotujemy ok. 15 min.
  2. Gdy warzywa są półtwarde to w tym momencie dodajecie kostkę rosołową i dorzucić obrany czosnek.
  3. Doprawiamy i gotujemy, aż wszystko będzie miękkie (ok.15 min).
  4. Po ugotowaniu odstawiamy do ostudzenia i dopiero wtedy miksujemy. Pisałam już kiedyś, że jeśli macie pewność, że ostrza się nie stępią, możecie zrobić to od razu.
  5. Pestki dyni  prażymy na suchej patelni. Żurawinę siekamy na drobne kawałki
  6. Przelewamy do misek, środek zdobiąc dodatkami.

12212034_955932194468646_923851345_n

Kalorie: porcja zupy widoczna na zdjęciu bez dodatków wynosi ok. 80 kcal.

Porcje: z podanych składników wyjdzie ok. 5 takich porcji.

Krem pysznie smakuje, dobrze wygląda i na dodatek nie straszy kaloriami – czy czegoś trzeba więcej? Jeśli nie, to spróbujcie. Smacznego!

One thought on “Delikatny krem z białych warzyw

  1. Pingback: Krem ziemniaczany z porem | zmiksuj to!

Skomentuj

