Jak urozmaicić swoją owsiankę? – #1

Owsianka wielu osobom kojarzy się przede wszystkim z rozmoczonymi, rozgotowanymi płatkami na mleku. Wiadomo, że człowiek je oczami i to, co ma przede wszystkim smakować, musi na początek fajnie wyglądać. Jak więc masz zachęcić siebie, swoją drugą połówkę czy dziecko, gdy coś, co mu podajesz do zjedzenia, przypomina klej i ledwo trzyma się łyżki.

Zainspirowana słowami przyjaciółki, u której miałam przyjemność zjeść owsiankę w innym, niż zwykle wydaniu (a która przy okazji zna się na rzeczy, bo to w końcu dietetyk), stworzyłam ten cykl. Nie jadam owsianki codziennie, ale zdarza mi się sięgać po nią kilka razy w tygodniu. To danie typowo śniadaniowe, które syci na długo, daje dużo energii i może cieszyć oko. Sprawdźcie sami:

Składniki:

  1. płatki owsiane górskie (ok. 4 łyżek),
  2. sok malinowy (domowy lub kupny – 1/4 szklanki),
  3. woda (1/3 szklanki).
  4. jogurt typu greckiego (1 łyżka).

Dzisiejsze dodatki:

  1. granat (1/4 owocu),
  2. figa (1 owoc).

Sposób przygotowania:

  1. Płatki górskie przepłukać zimną wodą, zamoczyć i zostawić na noc.
  2. Rano do rondelka nalać sok malinowy i taka samą ilość wody. Dołożyć płatki owsiane i gotować, aż wsiąkną całą wodę. Uważać, żeby się nie przypaliły, szczególnie w końcowej fazie gotowania.
  3. Przygotować granat. Owoc kroimy równolegle do ogonka. Wykrojony kawałek odwracamy skórką do góry i dużą łyżką uderzamy do czasu, gdy wszystkie „ziarenka” wypadną. Łączymy je później z przygotowaną owsianką.
  4. Przekładamy całość do miseczki, na wierzchu zostawiając jogurt naturalny.
  5. Figę myjemy (możemy też obrać) i kroimy na ćwiartki, by następnie ułożyć ją na samej górze.

Rada: Resztę granatu możecie zapakować do woreczka lub pudełka i schować do lodówki. Później wykorzystać do sałatki lub koktajlu.

z granatem i figą

Niech Was nie zrazi nie całkiem żywy kolor płatków, wiadomo, że tak „zareagują” na połączenie z sokiem malinowym. Całość jest bardzo słodka, bardzo zdrowa i przyjemnie chrupiąca – bo, o ile granat może drażnić niektórych w różnego rodzaju smoothies, o tyle w owsiance jest orzeźwiającym dodatkiem.

Spróbujcie z resztą sami – smacznego!

 

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s