Domowy – marchwiowy

Jakiś czas temu, niewinnie marnując czas na facebooku, natknęłam się na przepis na domowy sok marchwiowy, coś między Kubusiem, Vitaminką, Pysiem i innymi. Nie mogąc go dzisiaj znaleźć, ani podziękować autorce za inspirację, spróbowałam go odtworzyć.

Zawsze myślałam, że produkty dla dzieci są rzeczywiście (tak, jak to się mówi w reklamach) przebadane na kilkadziesiąt sposobów, owoce w nich są „starannie wyselekcjonowane”, a jak już mówią, że coś jest bez cukru, to jest go tam ociupinkę, dla lepszego smaku. No i właśnie nie! Postanowiłam więc postawić na własny sok i obiecałam sobie, że jeśli mi wyjdzie, to przestanę opijać się tymi sklepowymi.

Dzisiaj zrobiłam i dzisiaj go podaję. Nie jest może idealny, ale smakuje bardzo dobrze!

mbj

Składniki na ok. 600 ml:

  1. marchew (średnie 3 lub 4 szt.),
  2. jabłko (1 szt.),
  3. banan (1 szt.),
  4. sok jabłkowy* (ok. 100 ml z kartonu lub 50 ml domowego),
  5. miód (1 łyżka)
  6. woda (ok. 300 ml).

* U mnie co roku przygotowuje się sok jabłkowy. Domowego podaje mniej, gdyż jest bardziej słodki niż ten kartonowy. Jeśli jednak zdecydujecie się na sok ze sklepu, to wybierzcie rzeczywiście sok, a nie nektar, czy co gorsza napój.


Sposób przygotowania:

  1. Marchew obieramy, myjemy, kroimy i wstawiamy do wody, w której powinna się gotować do miękkości (ok. 15/20 minut).
  2. Banan i jabłko obieramy i kroimy na mniejsze kawałki.
  3. Ugotowaną marchew przekładamy do wysokiego pojemnika, w którym będziemy blendować. Dodajemy owoce oraz dolewamy sok jabłkowy i miód. Miksujemy na gładką masę.
  4. Przelewamy do szklanek i już nigdy nie sięgamy po ten ze sklepowej półki. Wiadomo, domowe nie tuczy!

DSCN5781

Spróbujcie i dajcie znać, czy Wam też smakowało. Smacznego!

Skomentuj

