Truskawkowo-kokosowo

Wracam! Tak pozytywnie wpływa na mnie długo wyczekiwany długi weekend, że z zapałem amatora chętnie sięgnęłam dziś po blender aż dwa razy!

Zaczynam więc od truskawek. Już nie mogłam się doczekać, kiedy pojawią się te nasze polskie, świeże, o normalnych a nie zmutowanych kształtach, słodkie i soczyste owoce. I w końcu – dorwałam je i ja. A co najlepsze, mam zamiar jeść je do oporu, kilogramami. Zarówno tak, żeby na ten rok mi zbrzydły, jak i tak, żebym już w zimie za nimi zatęskniła.

Truskawki, oprócz smaku, to także przeogromna ilość wartości odżywczych. Zawierają m.in. beta-karoten, żelazo, wapń, potas i magnez. Mimo tego, że są słodkie, nie mają wielu kalorii – 100 g to jedynie 28 kcal, więc nawet zjedzenie kilograma naraz, nie wpędzi nikogo w poczucie winy.

Jaki z tego morał? Śpiesz się kupować truskawki, ich sezon tak szybko się kończy.

No a teraz, żeby tradycji stało się zadość – podaję przepis.

tbmkmm
1. truskawki (ok. 20 szt.),

2. banan (1 szt.),

3. mleczko kokosowe (mała puszka o pojemności 165 ml),

4. mięta (10 listków),

5. mleko 2% (ok.3/4 szklanki).


Sposób przygotowania:

1. Owoce: Chwilę wcześniej banana obieram, kroję w talarki i wkładam do zamrażalnika, żeby później szybko wypić schłodzony koktajl – to samo możemy zrobić z umytymi, obranymi i osuszonymi truskawkami – ja swoje trzymałam już w lodówce, więc były wystarczająco zimne.

2. Łączenie: Owoce zalewamy mleczkiem kokosowym i zwykłym mlekiem, dorzucamy miętę i miksujemy.

3. Sposób podania: ostatnio szaleję za uroczymi słoiko-szklankami, ale że żadnego z nich jeszcze nie dorwałam, to sięgnęłam po te zwykłe – prezentują się równie uroczo.

truskawkowy truskawkowy1

4. Kalorie: w porcji, czyli w takim słoiczku widocznym na zdjęciu znajduje się 104,5 kcal .

5. Cena: Swoje truskawki kupiłam jeszcze nie tak całkiem tanio, dlatego cały koktajl to ok. 10 zł, czyli jedna słoiczkowa porcja, to jedyne 2,50!

Próbowaliście już koktajlu z mleczkiem kokosowym? Jeśli nie, to koniecznie się odważcie! Ja będę sięgać po niego częściej, szczególnie, że wyjątkowo przypadło mi do gustu truskawkowo-kokosowe połączenie. 

Smacznego!

Skomentuj

