Wpuścić mango w maliny

Dzisiejsza notka powstaje z racji moich całkowicie nieprzemyślanych zakupów. Nie chodzi mi tu o to, że weszłam do sklepu spontanicznie i zaczęłam buszować między regałami, tylko kupiłam to, co w sklepie jest z natury jeszcze zielone, niedojrzałe i co musi swoje odleżeć w domu.

Otóż w zeszłym tygodniu udałam się na takowe zakupy, wiecie, te z cyklu „większych”, robionych raz na siedem dni, które też na tyle mają wystarczyć. No i zaszalałam: mango, avocado, kilka bananów, połowa ananasa – no z resztą, po prostu trochę tego wyszło. Wyglądając przez okno, zauważyłam, że niektóre z nich już dojrzały, a jeszcze inne zaraz staną się przejrzałe i trącąc alkoholem ostatecznie nic z nich nie będzie…

No i co tu zrobić? Szybko wyciągam blender, a efekt jak zwykle pokażę na końcu!

mmbw

Warstwa górna:

1. maliny (ok. 15 szt.- świeżych bądź mrożonych),

2. mango (1 szt. średniej wielkości),

3. banan (1/2 szt.dużego i dojrzałego),

4. woda mineralna (ok. 1/2 szklanki).

akc

Warstwa dolna:

1. ananas (1/3 szt. lub 4 plastry z puszki),

2. kiwi (3 szt.),

3. cytryna (1/2 szt.).


Sposób przygotowania:

1. Owoce: mango obieramy i mniejsze kawałki przekładamy do wysokiego pojemnika, dorzucamy maliny, pokrojonego w talarki banana i zalewamy wodą – następnie miksujemy. Do drugiego pojemnika wrzucamy obrane i pokrojone w kostkę kiwi, ananasa oraz wyciśnięty sok z cytryny. Końcówkę blendera płuczemy po pierwszym miksowaniu i blendujemy żółto-zielone składniki.

2. Łączenie: zmiksowaną, zieloną masę przelewamy na dno wysokiej szklanki na dowolną wysokość. Resztę uzupełniamy masą czerwoną.

3. Sposób podania: najlepiej w wysokiej szklance.

IMG_0054 poprawione

4. Kalorie: w porcji, czyli w szklance widocznej na zdjęciu znajduje się ok. 250 kcal.

5. Cena: na obecny czas, gdy maliny nie są jeszcze sezonowe koktajl wychodzi drożej, jednak dlaczego od czasu do czasu nie zaszaleć? Taki deser, domowym sposobem, to ok. 6,5 zł za porcję.

Moje nieprzemyślane zakupy, mimo wszystko, okazały się strzałem w dziesiątkę, bo koktajl jest po prostu pyszny!

Tylko schłodzić i pić na zdrowie!

Skomentuj

