Co w puszce piszczy?

Czasem mam czas, żeby zamiast wpaść do sklepu i szybko przemierzać wysokie regały, niczym dama po prostu do niego wchodzę, rozglądam się to w lewo, to w prawo, wreszcie go widzę! Stoi gdzieś sam, między pułkami a kasą, pusty, chętny do wypełnienia. No  więc sięgam po niego i niczym długi tren ciągnę za sobą. A potem się zastanawiam… czym by ten koszyk wypełnić?

I w końcu – znalazłam! Moją uwagę przykuwa sporych rozmiarów puszka, o ciekawej, jakżeby nie, nazwie: Fruit Coctail. I dalej myślę, no bingo! Wrzucę do blendera, notka będzie jak znalazł na tę porę. Skład ciekawy, bo oto w słodkiej, syropowej zalewie pływają: ananasy, brzoskwinie, gruszki, winogrona i wiśnie. Cóż za połączenie!

Myślałam (i nawet chciałam się do tego przyznać), że to naprawdę będzie nowa notka, ale gdy już ten blender wyciągnęłam i przejrzałam zawartość lodówki, no nie mogłam tego tak po prostu zrobić.

Postanowiłam za to wykorzystać! Próbujemy?

pcbtm

1. dowolna puszka krojonych owoców (1/2 opakowania),

2. cytryna (1/2 szt.),

3. banan (1 szt.)

4. truskawki (ok. 10 szt. średniej wielkości – nowych lub mrożonych),

5. mięta (ok. 10 listków),

6. cukier brązowy (do smaku).


Sposób przygotowania:

Rada: Przed przystąpieniem do miksowania najlepiej potrzymać tę puszkę trochę w lodówce – koktajl będzie przyjemnie schłodzony.

1. Owoce: puszkę otwieramy i przelewamy pół zawartości do wysokiego pojemnika. Następnie miksujemy z pokrojonym w talarki bananem. Do drugiego pojemnika wrzucamy truskawki, umyte listki mięty i na początek – łyżeczkę brązowego cukru, ponieważ truskawki zarówno te nowe, jak i mrożone, nie mają w sobie aż takiej słodyczy.

Rada: Nie martw się, jeśli masy żółtej będzie zdecydowanie więcej niż tej czerwonej – tak ma być!

2. Łączenie: żółtą, zmiksowaną masę przelewamy do szklanki – jest jej więcej, a dzięki zmiksowanemu bananowi, będzie zdecydowanie gęstsza. Kolejną, truskawkową staramy się delikatnie przelać na wierzch, na wysokość ok. 5 ml.

3. Sposób podania: dzisiaj nie tylko w dwuwarstwowym wydaniu, ale i w doborowym towarzystwie!

dd banan truskawka z miętą

4. Kalorie: mimo, że to owoce z puszki, na dodatek z syropem, to nie jest tych kalorii tak strasznie dużo. W porcji, a z podanych składników będzie ich 3 szklanki (po ok. 200 ml), znajduje się ok. 130 kcal.

5. Cena: to jedyne 3,20 za porcję.

Spróbujcie sami i przekonajcie się, że to dwuwarstwowe smoothie nie tylko świetnie wygląda, ale i doskonale smakuje. Smacznego!

One thought on “Co w puszce piszczy?

Skomentuj

