Szpinakowe smoothie

Zielone koktajle to ostatnio moja codzienność. Nie wiem skąd ta inspiracja kolorem, ale czy Wy też czujecie tę wiosnę w powietrzu? Wydaje mi się, i to ma jakiś sens, że to właśnie ona tak pozytywnie na mnie wpływa. Z tej okazji zapraszam na kolejne miksowanie!

Pamiętacie umięśnionego Popeye’a z bajki? Tego o dziwnej budowie ciała – mały biceps, wielkie przedramiona. Bohater zyskiwał szczególną siłę wtedy, gdy zjadł puszkę szpinaku. Bajka miała przede wszystkim funkcję edukacyjną – wyświetlana po to, by zachęcać małe niejadki do zjadania tego warzywa. Osobiście byłam chyba dzieckiem niereformowalnym, bo szpinaku unikałam jak ognia. Czemu? Ani nie jestem wybredna, nie stronię od warzyw i testowania nowych potraw, ale jakoś się nie złożyło, żeby do mojego zakupowego koszyka trafił właśnie on. W końcu jednak, żeby już się od tego zakupu nie wymigać, szpinak wpisałam na przedświąteczną listę „must have”.

Sam pomysł zrodził się w głowie, gdy jedna z moich koleżanek opowiedziała mi, jaki to pyszny jest zmiksowany szpinak. Tak więc, nie przedłużając zbytnio, przedstawiam listę składników:

miks

1. szpinak (2 lub 3 garście – polecam szpinak typu „baby” – ma małe listki),

2. banan (1 szt.),

3. pomarańcza (2 szt.),

4. imbir i miód – do smaku,

5. szklanka wody lub trochę więcej.


 

Sposób przygotowania:

1. Owoce i warzywa: szpinak myjemy, resztę obieramy i kroimy – banana w talarki, pomarańczę w kostkę. Możemy z niej także wycisnąć sok, jak z cytryny. Imbir trzemy na tarce, na drobnych oczkach.

2. Łączenie: Do owoców i szpinaku dolewamy wody i dodajemy miodu. W tym przypadku proponuję w kolejności, jak na obrazku wyżej, po garstce. Miksować i przelewać do dzbanka. Szczególnie, że szpinak miksuje się znacznie dłużej niż banan czy pomarańcza.

3. Sposób podania: ja skorzystałam z wysokiej szklanki do latte.

szpinakowy DSCN3885

5. Kalorie: w porcji (ok. 300 ml) znajduje się ok. 140 kcal! 

6. Cena: ok. 10 zł za całość + pół opakowania szpinaku do innej potrawy!

Smacznego!

 

 

5 thoughts on “Szpinakowe smoothie

  1. A właśnie przed chwilą spożyłam wieczorną przekąskę – serek wiejski z kiwi i świeżym szpinakiem :) Uwielbiam szpinak pod każdą postacią, a podobne smoothie piłam kiedyś na festynie foodtucków, więc zazdroszczę Tobie Twojego zielonego napoju bogów :)

    Polubione przez 1 osoba

  2. Pingback: Koktajl oczyszczający z jarmużem | zmiksuj to!

  3. Pingback: Ciastka francuskie ze szpinakiem | zmiksuj to!

Skomentuj

